Sosyal Medya
SOSYAL MEDYA
Sosyal Medya, çift yönlü ve etkileşimli iletişimi ilke edinen ve gazete, dergi ve Tv gibi klasik mecraların dışında yaşayan bir platformdur. İnternetin doğuşundan oldukça sonra ortaya çıkan sosyal medya, günümüzde neredeyse dünyanın heryerinde kullanılabilir duruma gelmiştir. Akıllı telefon kullanım sayısının artması da bu ''Özgür ruhlu'' medyanın büyümesinde pay sahibi olmuştur.
Sosyal Medya' nın büyümesi ve çeşitli uygulamaların da gelişmesi sonucu ortaya çıkan mecralar çeşitlenmiş, reklam dünyasının da evrilmesine ve teknolojik bir dönüşüme uğramasına neden olmuştur. Bu evrimsel sürece ilk ayak uyduranların en büyük avantajı adapte olma sürecinin daha az ama tecrübelerinin ise çok olmasına neden oldu.
Sosyal Medya mecralarına örnek verecek olursak;
Facebook
Son zamanlarda akrabaların doluştuğu ''Bitanecik kızım'' , ''Dayısının aslan yeğeni'' gibi yorumları görmekten bıkan gençlerin, ama ilk çıktığı zaman en popüler sosyal medya aracı olan mecradır.

Twitter
Ağırlıklı olarak toplumsal olaylara tepki gösteren ''özel'' bir kitlesi olan Twitter, ülkemizde mümkün olduğu kadar özgürce sesini duyurabilme platformu olarak kullanılmaktadır.
İnstagram
Fotoğraf ve video paylaşım platformu olan İnstagram, Snapchat ile başlayan 24 saatlik hikaye özelliğini de duyurduktan sonra Snapchat kullanıcıları bile tekrar kendisine çekerek, İnstagram'da çevrimiçi olma süresini arttırdı.

Snapchat
Sadece 24 saat gözükebilen, süresi dolduktan sonra silinen anlık fotoğraf paylaşım platformu olarak tanımlanabilir.
YouTube
Uzun videoların olduğu, herkesin kendi kanalını kurup videosunu paylaşabildiği, ilk video paylaşım platformudur. Kişisel kanalların videoları genelde ''Merhaba arkadaşlar kanalıma hoşgeldiniz'' diye başlar, video içerisinde ''Kanalıma abone olmayı ve videoyu beğenmeyi unutmayın'' diye devam eder.
Google+
Benimde pek anlam veremediğim ama daha çok Facebook' a benzeyen yapısıyla dikkatimi çekmişti.Aynı zamanda Android akıllı telefon kullanımında oyunlar ve uygulamalar ile senkronize edilebilir olması ise bu platformun bir artısı sayılabilir.
LinkedIn
Daha çok ''Beyaz Yakalı'' diye tabir edilen, iş dünyasında çalışmakta olan kişiler tarafından kullanılan, bir nevi Cv (Özgeçmiş) platformudur.

Foursquare (Swarm)
vs.
Kullanıcıların gittiği veya ziyaret ettiği mekan ve yerleri paylaşmak üzerine yapılmış platformdur.Örneğin; (I'm at .........) şeklinde.
Sosyal Medya mecralarını yukarıda kendimce belirmiş olup kaynak olarak dikkate alınmamasını dilerim.
İyi günler...
Sosyal Medya' nın büyümesi ve çeşitli uygulamaların da gelişmesi sonucu ortaya çıkan mecralar çeşitlenmiş, reklam dünyasının da evrilmesine ve teknolojik bir dönüşüme uğramasına neden olmuştur. Bu evrimsel sürece ilk ayak uyduranların en büyük avantajı adapte olma sürecinin daha az ama tecrübelerinin ise çok olmasına neden oldu.
Sosyal Medya mecralarına örnek verecek olursak;
Son zamanlarda akrabaların doluştuğu ''Bitanecik kızım'' , ''Dayısının aslan yeğeni'' gibi yorumları görmekten bıkan gençlerin, ama ilk çıktığı zaman en popüler sosyal medya aracı olan mecradır.

Ağırlıklı olarak toplumsal olaylara tepki gösteren ''özel'' bir kitlesi olan Twitter, ülkemizde mümkün olduğu kadar özgürce sesini duyurabilme platformu olarak kullanılmaktadır.
İnstagramFotoğraf ve video paylaşım platformu olan İnstagram, Snapchat ile başlayan 24 saatlik hikaye özelliğini de duyurduktan sonra Snapchat kullanıcıları bile tekrar kendisine çekerek, İnstagram'da çevrimiçi olma süresini arttırdı.

Snapchat
Sadece 24 saat gözükebilen, süresi dolduktan sonra silinen anlık fotoğraf paylaşım platformu olarak tanımlanabilir.
YouTube
Uzun videoların olduğu, herkesin kendi kanalını kurup videosunu paylaşabildiği, ilk video paylaşım platformudur. Kişisel kanalların videoları genelde ''Merhaba arkadaşlar kanalıma hoşgeldiniz'' diye başlar, video içerisinde ''Kanalıma abone olmayı ve videoyu beğenmeyi unutmayın'' diye devam eder.
Google+
Benimde pek anlam veremediğim ama daha çok Facebook' a benzeyen yapısıyla dikkatimi çekmişti.Aynı zamanda Android akıllı telefon kullanımında oyunlar ve uygulamalar ile senkronize edilebilir olması ise bu platformun bir artısı sayılabilir.
Daha çok ''Beyaz Yakalı'' diye tabir edilen, iş dünyasında çalışmakta olan kişiler tarafından kullanılan, bir nevi Cv (Özgeçmiş) platformudur.

Foursquare (Swarm)
vs.
Kullanıcıların gittiği veya ziyaret ettiği mekan ve yerleri paylaşmak üzerine yapılmış platformdur.Örneğin; (I'm at .........) şeklinde.
Sosyal Medya mecralarını yukarıda kendimce belirmiş olup kaynak olarak dikkate alınmamasını dilerim.
İyi günler...


Yorumlar
Yorum Gönder