Profesyonellere Eller: Sosyal Medya Araçları
NOT: Sosyal Medya Hakkındaki öceki yazıma buradan ulaşabilirisiniz.
En iyi ve en çok kullanılan
sosyal medya araçları ise şunlardır;
Tweet Reach
Bu araç ile Twitter’dan
yaptığınız paylaşımların kaç kişiye eriştiğini ve kaç kişinin sizin hakkınızda
gönderi paylaştığını görüntüleyebilirsiniz. Ayrıca bu araç sayesinde Twitterüzerinden
yürüttüğünüz kampanyaların değerlendirmesini yapabileceksiniz.
Klout
Sosyal medyada yaptığınız
paylaşımlarla fenomen haline gelebilirsiniz. Ancak neden fenomen olduğunuz
bilmiyor ve öğrenmek istiyorsanız Klout’u kullanabilirsiniz. Kloutsayesinde
sosyal medya platformlarında kimler üzerinde etki bıraktığınızı, etki bıraktığınız
kişilerin nelerden etkilendiğini, sizden neler istediklerini ve neleri merak
ettiklerini öğrenebilirsiniz.
Hoot Suite
İnternet kullanıcıların birçoğu
birden fazla sosyal medya platformunu kullanıyor ve kullanılan sosyal medya
platformlarının takibini yapmak da bu yüzden zorlaşabiliyor. Sosyal medya
araçlarından olan Hoot Suite ile zaman kaybı olmadan sosyal medya
hesaplarınızın kontrolünü yapabiliyorsunuz. Ayrıca bu araç ile; istediğiniz
içerikleri, istediğiniz gün ve saatte, sosyal medya hesaplarınızdan
paylaşabiliyorsunuz. Hesaplarınızı senkronize ettiğiniz durumda oturum
açmasanız bile paylaşım yapabiliyorsunuz.
Social Mention
Sosyal medya reklam
kampanyalarını yürütürken günün belli saatlerinde olması dikkat ediliyor. Bunun
sebebi; hedef kitlenin hangi saatlerde sosyal medyayı etkin kullandığı ve hangi
sosyal medya platformunun ne sıklıkla kullanıldığının bilinmesidir. Bunu
öğrenmek için ise Social Mention aracı kullanılmaktadır. Bu araç
sayesinde; paylaşım sıklıkları, paylaşım yapan kullanıcılar, kullanıcıların
beğenileri ve hangi sıklıkta paylaşım yaptıklarına ulaşabilirsiniz.
Social Mention aracının sık
kullanılmasının sebebi ise çok fazla dil seçeneğine sahip olmasıdır. Türkçe dil
desteğine de sahip olan bu araç 40 farklı dili desteklemektedir.
Twazzup
Twitter’ı kullanan uzman kişileri
bulmak istiyor ancak bulamıyorsanız, yapmanız gereken tek şey Twazzup kullanmaktır.
Bu araç sayesinde Twitter’ı bir arama motoru niteliğinde kullanabilirsiniz.
Tweet Deck
Twitter gönderilerinizi
zamanlamak, hashtag tespiti yapmak ve farklı farklı hesaplar yönetmek
istiyorsanız kullanmanız gereken tek sosyal medya aracı Tweet Deck’tir.
How Sociable
Firmanızın ya da çalışma
yaptığınız kelimelerin 32 farklı sosyal medya sitesinde ne kadar kullanıldığını
ve mevcut kurumsal kimliğinizi sunan bir uygulamadır.
Back Tweets
Twitter’daki geçmişinizi analiz
eder ve web sitenizle alakalı olan içerikleri bulur.
Carma
Kurumsal şirketlerin sosyal medya
platformlarında güçlü oldukları ya da zayıf oldukları yönleri tespit eden bir
uygulamadır.
MarketMeSuite
Sosyal medya mecralarından
istenen tarihlerde mesaj atılmasını ve hedef kitleye en kısa sürede
ulaşılmasını sağlar.
Pinerly
Pinterest için kullanılan
bir araçtır. Pinterest’te içerik yayınlayabilmek ve çoklu hesap yönetebilmek
amacıyla kullanılır.
Uber VU
En çok kullanılan sosyal medya
platformlarındaki verilerin kaydedilmesini sağlar ve buradaki trendler arasına
girmenizi sağlar. Ayrıca gündem ile ilgili değerlendirmelerde bulunabilirsiniz.
Visible
Sosyal medya platformlarındaki
analizlerin detaylandırılmasını sağlar ve değerlendirme yapılmasında rol oynar.
İyi günler...















Yorumlar
Yorum Gönder